معرفي مطالب جالب با لينك منبع
معرفي مطالب جالب با لينك منبع

طراحي سايت در مشهد

در همه اوقات فراگيري يكي مهم‌ترين موادسازنده هر جامعه اي را تشكيل ميدهد . از اين رو در عصر حاضر ادغام فراگيري و تكنولوژي هاي روز موجب ساخت روش هاي نوين آموزشي شده‌است .

اينك كماكان روش هاي سنتي جهت توليد فراگيري مطرح مي‌باشند و در كنار آنها روش هاي مختلفي تحت عنوان روش هاي نوين آموزشي در جامعه بوجود آمده اند .

به سوي ساخت يادگرفتن هاي نوين روش هاي مختلفي موجود هست كه به‌دنبال عملكرد ميكنيم به خصوصيت هاي بعضي از آنها پرداخته و در واقع همگي> روش ها را به صورت جامع معرفي نماييم .

فراگيري هاي تازه كه امروزه دوچندان كاربردي ميباشند به دو نوع اكثر تقسيم مي‌شوند . يكي يادگرفتن هايي كه به طور آفلاين قابليت و امكان اجرا دارا‌هستند و يادگرفتن هاي مجموعه دوم فراگيري هايي ميباشند كه زير اينترنت اجرا مي گردند .

درين پروپوزال همت شده روش هايي كه نسبتاً از حيث جور پياده سازي مشابه به نيز مي‌باشند معرفي گردند .

سئو در مشهد

روش اوليه :

يادگرفتن هاي HTML :

اين نوع يادگرفتن ها در درون يك پوشه HTML ساخت ميشوند . استفاده بيشتراين جور از فراگيري ها در تارنما هاي آموزشي است . ولي در سيستم برهان ويندوز هم مي توان از آن‌ها استفاده نمود .

مبنا اين مدل يادگرفتن ها نوشته است . درين دسته يادگرفتن ها بيشتر روي نوشته فعاليت مي گردد و در واقع نمايش آموزشي آن از روش جملا‌ت آموزشي تهيه و تنظيم شده‌است . در جاهايي كه نياز باشد از تصاوير در كنار نوشته استفاده مي گردد . به جزو نوشته و عكس قابليت و امكان افزودن صداهاي ويژه و فيلم هاي تكميلي نيز در‌اين فراگيري ها موجود هست . همينطور مي‌توانيم از تصاوير متحرك گيف و پوشه هاي فلش نيز در ساختار آموزشي آن استفاده نماييم . خصوصيت اين يادگرفتن ها اين است كه در همه سيستم ها و سيستم ادله ها قابليت و امكان نمايش آنها موجود است و چه بسا به راحتي مي توان خروجي آن را بر روي تلفن همراه هاي موبايل و تبلت ها اجرا نمود .

تجهيزات تازه مثل استفاده از كتابخانه هاي جي كوئري و ديگر كتابخانه هاي جاوا اسكريپت مي‌تواند امداد شاياني به متحرك نمودن صفحه ها كند . همينطور با استفاده از جاوا اسكريپت مي توان قسمت هاي تمرين و تعاملي را درين يادگرفتن ها گنجاند .

با كليه تجهيزات ذكر شده گشوده نيز مي بايست اظهار كرد كه‌اين روش نسبتاً يك روش سابق براي توليد فراگيري هاي قابل انعطاف افزاري است . ولي سرعت بالاي ساخت اين دسته يادگرفتن ها موجب شده تا بعضي از سايت ها و بعضا از موسسه ها براي ساخت يادگرفتن هاي خويش از اين روش استفاده كنند .

روش دوم :

فيلم هاي آموزشي :

اين روش بيشتر در يادگرفتن هاي تخصصي مورد استفاده قرار مي‌گيرد . يك‌سري روش براي توليد اين مدل يادگرفتن ها موجود هست . بعضي اوقات از طريق فيلم برداري استفاده ميشود و گه گاه نيز از طريق تصاحب كردن فيلم از صفحه هاي اپليكيشن كه در واقع صرفا براي ساخت يادگرفتن قابل انعطاف افزارها مي توان از طريق دوم استفاده كرد .

فيلم مهم‌ترين بخش اين دسته يادگرفتن هاست . در خلال فيلم صداي گوينده و افكت هاي چهره يي ميتواند ياري شاياني به خوب تر شدن آنها نمايد . همينطور مي توان قسمت هاي تعاملي در فيلم در لحاظ گرفت و با استفاده از آن‌ها اختيار تكان در بخشها را به استفاده كننده سپرد . اين فراگيري ها معمولا با سرعت ميانگين ايجاد ميشوند و براي ساخت آنان معمولا امكانات ميانگين صعودي نياز است .

معمولا حجم اين دسته يادگرفتن ها بالا بوده و خيلي براي استفاده در سايت ها دلخواه نيستند البته براي سي دي هاي مالتي مدياي آموزشي قادر است مورد قابل قبولي باشد .

فيلم هاي مشابه سازي شده تعاملي :

بعضي ديگر از فيلم ها كه بيشتر در فراگيري هاي قابل انعطاف افزارها مي توان از آن‌ها استفاده كرد يادگرفتن هاي مشابه سازي شده مي باشند . اين جور يادگرفتن ها در واقع محيط قابل انعطاف افزاري كه قرار است يادگرفتن داده شود را به طور مشابه سازي شده مهيا مي نمايند و با داشتن يك نمايش به طور كامل تعاملي به يوزرها امداد مي نمايند تا بتوانند در يك مراحل دلخواه آموزشي همگي قسمت هاي اپليكيشن را ياد بگيرند .

معمولا زمان و هزينه ساخت اين دسته يادگرفتن ها فراوان است البته از آنجايي كه به طور تماما تعاملي ساخته مي‌شوند ميتوانند ياري موثري براي آموزش علم آموزان داشته باشند . يكي خصوصيت هاي مثبت اين جور يادگرفتن ها استفاده همگي جانبه از صدا و نوشته و فيلم و عكس در يك پوشه است . اين فولدر ها را مي شود به صورت تكه تكه ساخت كه بتوان از آن‌ها بر روي سايت ها استفاده نمود .

همينطور مي توان با استفاده از قابل انعطاف افزارهاي ساخت مالتي مديا اين نوع فيلم هاي مشابه سازي شده را به طور يك سي دي مالتي مديا كه قابليت و امكان اجرا به طور آفلاين داشته باشند ساخت .

صدا و نوشته نمايش آموزشي از مهم ترين قسمت هاي اين مدل يادگرفتن ها مي‌باشند و تعامل جزو جدانشدني اين دسته يادگرفتن هاست . اكنون ايجاد اينگونه فراگيري ها بيشتر براي سي دي هاي مالتي مديا مورد استفاده قرار ميگيرد اما به طور آنلاين نيز مي توان از اين يادگرفتن ها استفاده نمود .

كارتن هاي بي آلايش و دو بعدي :

يكي ديگر از طريق هاي آموزشي براي توليد سي دي هاي آموزشي و محتواي آنلاين ساخت برنامه خردسالان هاي دوبعدي معمولي هست . در‌اين روش تنها نوشته و عكس به طور سينك شده مهيا مي‌شود . اين فراگيري ها بيشتر براي ساخت دروسي كه نياز به توضيحات بيشتر دارا هستند مورد استفاده قرار مي‌گيرد . دروس تئوري كه نياز به نمايش عكس متعددي ندارند را مي شود به صورت بي آلايش با اين روش ساخت .

اين روش كمترين هزينه ايجاد را خواهد داشت و سرعت ساخت اين گونه يادگرفتن ها فراوان بالاست . اين فراگيري ها داري برنامه كودكان ميباشند البته از تجهيزات صوتي و چهره يي صرفا از نوشته و صدا استفاده مي‌شود و در جاهاي خاصي عكس ها نيز در كنار فعاليت قرار ميگيرند .

اين مدل يادگرفتن ها بيشتر براي وبسايت ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند البته در صورت نياز مي توان با كنار نيز قرار دادن اين يادگرفتن ها سي دي هاي مالتي مديا را هم ساخت نمود .

برنامه خردسالان هاي ميانگين :

يادگرفتن هاي معمولي مدام كاربردي نيستند و نياز مي‌باشد برنامه كودكان هايي كه يه اندازه بيشتر روي آنان فعاليت شده را ساخت نماييم . اين جور يادگرفتن ها در واقع بر شالوده نوشته و صدا ساخته ميگردند و نظير روش گذشته مي باشند البته از جهت افكت هاي انيميشني و تعداد تصاوير متحرك نسبت به روش قبل دوچندان بي نياز خيس مي باشند .

درين يادگرفتن ها از صداهاي جانبي نيز استفاده م ميگردد و در مواقعي كه نياز باشد برنامه كودك هاي دستي بي آلايش نيز براي آبجكت ها توليد مي گردد . همينطور تعامل هاي بي آلايش درين نوع يادگرفتن افزوده شده تا يه خرده از بي آبي فراگيري جلوگيري شود .

اين مسئله نيز نظير مورد قبل بيشتر بر روي وبسايت هاي آموزشي بارگزاري ميگردد اما در صورت نياز مي توان از آن بر روي سي دي هاي مالتي مديا هم استفاده نمود .

هزينه ساخت درين دسته فراگيري ها معمولا دلخواه بوده و زمان ساخت آن هم با دقت به خروجي حاصله مطلوب به لحاظ ميرسد . معمولا فراگيري هاي زير اينترنت اكنون از اين روش استفاده مي نمايند .

يادگرفتن هاي انيميشني ماهر – تعاملي :

در‌اين روش تعامل صحبت نخستين را مي‌زند . در واقع سناريوي آموزشي بر اساس تعامل متن مي‌شود . صدا و نوشته , تصاوير و برنامه كودك ها و همينطور افكت هاي صوتي و چهره‌اي همگي و كليه در‌اين فراگيري ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد .

البته بخش اكثر درين فراگيري ها رابطه با استفاده كننده و سرگرم كردن آنها با يادگرفتن هست . يادگرفتن به‌اين روش يكي‌از موثرترين يادگرفتن ها را حاصل ميشود .

اكنون يكي‌از كاربردي ترين روش هاي آموزشي زير اينترنت و ويندوز بوده و علي رغم زمان و هزينه نسبتا بالا مورد اعتنا اداره ها و مركز ها آموزشي قرار گرفته است .

انگيزه فراگيري يادگيري است و حصول يادگيري به غير از با تمرين و تكرار ممكن نيست . در فيض مي توان اعلام‌كرد يكي كاربردي ترين روش هاي آموزشي همين روش ميباشد 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۳۰:۰۶ ] [ امين طيراني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 604
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب