معرفي مطالب جالب با لينك منبع
معرفي مطالب جالب با لينك منبع

خريد اينترنتي گوشت

گوشت به طور كلي بوسيله متخصصين تغذيه به عنوان يك مؤلفه تندرست از يك رژيم غذايي متعادل در نظر گرفته ميگردد در صورتي كه به مدار متعادل و مطلوب مصرف شود، هر چند در مسئله گياهخواران اين موضوع به وضوح لازم نيست، و آنها در مدت مقطع دوچندان طولاني از تناول كردن گوشت اجتناب مي‌نمايند ولي بهر حال گوشت منبع خوب پروتئين ميباشد و دربردارنده بخش اعظمي از ويتامين‌ها و مواد معدني است كه همه افراد به آنان نياز دارا هستند .

از سوي ديگر، گوشت چربي و كلسترول تقريبا بالايي دارد، كه با ارتقا خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي مرتبط مي‌باشد .

رژيم خريد اينترنتي گوشت
گوشت گوشت به طور معمول به عنوان گوشت، بافت عضلاني و اندام‌هاي حيواني، به ويژه پستانداران نظير گاو، خوك و بره تعريف مي‌شود . طيوران نظير مرغ و بوقلمون اكثر زمان ها به تيتر گوشت به طور عمومي طبقه بندي مي‌شوند، البته برخي تايم ها انواع پرنده ها يا اين كه به عبارت خوب تر گونه هاي جوجه‌هاي محلي از گوشت ستانداران تمايز مي يابند . ماهي دارنده دسته مختص خويش مي باشد و معمولاً به تيتر گوشت قرمز رنگ به آنها اشاره نمي‌شود، به گفته كالج بهداشت عمومي هاروارد، گوشت بايد در بالاي هر هرم غذايي قرار گيرد، كه نشان ميدهد آن ها مي بايست به ميزان كافي و در مقادير اندك خورده شوند . در مقايسه، مرغ و ماهي معمولاً دارنده سهم بيشتري بر روي هرم غذايي دارند، كه منعكس كننده پيام‌هاي توصيه‌اي مبني بر مصرف بيشتر و بها سالم بيشتري مي باشد .

مزاياي
اصلي گوشت منبع خوبي از پروتئين از لحاظ كمي (مقدار) و كيفي مي باشد . به تيتر مثال، يك قطعه معمولي 3 اونسي (حدود 100 گرم) گوشت دربرگيرنده حدود 21 گرم پروتئين ميباشد كه تقريباً نيمي از پروتئين پيشنهاد شده تغذيه‌اي براي زنان در هر روز را تأمين مي‌نمايد . گوشت نيز يك مرجع پروتئيني كامل ميباشد زيرا دربردارنده تمام اسيد آمينه‌هاي اضطراري است كه تن شما نمي‌تواند آن را بسازد و مي بايست از شيوه تغذيه دريافت شوند . اسيدهاي آمينه، بلوك‌هاي مهم براي اكثر بافت‌ها مثل عضله و پوست و همينطور آنزيم‌ها مي‌باشند . گوشت هم يك منبع فراوان خوب از ويتامين‌ها و مواد معدني مختص است، به ويژه بخش اعظم ويتامين‌هاي B، آهن، روي و فسفر . علاوه بر اين، ميزان چگالي و كالري گوشت معمولاً نسبت به مقادير متساوي غذاهاي گياهي بهتر از گرسنگي افراد دوري مي‌كند و لذت خوراكي و مزه بهتري داراست .

معايب
اصلي معايب حياتي خوردن گوشت – به استثناي ملاحظات اخلاقي – مربوط به چربي، كلسترول و محتواي سديم آن ميباشد . اشخاص به طور منظم نياز به مصرف چربي در رژيم غذايي خود به عنوان مبداء انرژي دارند و بدن غشاهاي سلولي و هورمون‌هاي خاصي را از چربي مي‌سازد . با اين حال، گوشت داراي مقادير تقريبا بالايي از چربي اشباع شده و كلسترول مي باشد كه خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي مانند يورش قلبي و آترواسكلروز را ارتقا مي دهد . سديم هم يك نگراني جدي مي‌باشد زيرا اندازه بيش از حد آن سبب به فشار خون بالا و ارتقا خطر سكته مغزي و نارسايي قلبي مي‌شود . به طور متوسط گوشت فرآوري گرديده حاوي حدود 310 ميلي گرم سديم در هر اونس است، در حالي كه گوشت فرآوري نشده حدود 77 ميلي گرم سديم دارد . بزرگسالان برنا بايستي كمتر از 2300 ميلي گرم سديم را بطور روزمره دريافت كنند، در حالي كه بزرگسالان سالخورده و اشخاصي كه دارنده دست اندركاران خطر فشار خون بالا مي باشند بايستي كمتر از 1500 ميلي گرم سديم در روز مصرف نمايند .


توصيه‌ها
بر پايه نتايج تحقيقات كلنيك Mayo، تناول كردن مقادير كافي و در حد متعادل گوشت قرمز‌رنگ فرآوري نشده مانند استيك، همبرگر يا اين كه گوشت گوسفند به طور قابل توجهي سالم‌تر از مصرف مقادير شبيه گوشت فرآوري گرديده مانند بيكن، سالامي يا اين كه سوسيس است – به ويژه از نظر خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، ديابت و سكته مغزي . علاوه بر اين، تعيين گوشت‌هاي بدون چربي و اجتناب از ادويه‌ها و ساير افزودني‌هاي خوراكي قادر است به اندازه قابل توجهي چربي اشباع، كلسترول و سديم را كاهش دهد . گوشت لخم گاو دربرگيرنده گردن، گوشت راسته و فيله آن مي‌شود، در حالي كه ناب‌ترين قطعه‌هاي گوشت خوك دربرگيرنده فيله، گوشت قسمت آرواره‌ها و پاچه هست .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۷:۴۰ ] [ امين طيراني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 604
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب